Członkowie Rady Programowej Centrum Pozytywnej Edukacji:

Kliknij osobę, żeby pokazać/ukryć informacje

Sylwia Wierzchowska

Wykształcenie:

Zdjęcie Elżbieta Nerwińska

Absolwentka studiów na Wydziale Nauki o rodzinie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, oligofrenopedagogiki, zarządzania oświatą.

 

Doświadczenia zawodowe:

  • nauczyciel szkolny
  • nauczyciel przedszkolny
  • tutor
  • dyrektor ośrodka wspierającego rodziny: Kangurek
  • dyrektor przedszkola Mistrzowie Zabawy
  • koordynator zespołu edukacji wczesnoszkolnej
  • realizator projektów europejskich i lokalnych
  • dyrektor ośrodka szkoleniowego OptyMisja
  • trener umiejętności psychospołecznych
  • trener programów promocji zdrowia i psychoprofilaktyki; arteterapii, pedagogiki zabawy, poradnictwo rodzinne;
  • autor własnych projektów i programów z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki

 

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Trener programów: Przyjaciele Zippiego, Strażnicy Uśmiechu, Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej.
  • trener programu psychoedukacyjnego Szkoła dla Rodziców i Wychowawców: część I: „Jak mówić, żeby dzieci słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.”, część II: „Rodzeństwo bez rywalizacji”, część III: „Dla rodziców nastolatków."
  • trener programu PWR – Program Wspierania Rodziny
  • Kurs tutorski – Szkoła tutorów Collegium Wratislaviense
  • Porozumienie bez przemocy
  • Dialog motywujący
  • szkolenia z pedagogiki zabawy – Klanza:
  • Realizator programów z zakresu profilaktyki: Spójrz Inaczej, Spotkania z Leonem, trener projektu Odyseja Umysłu, Kompetencje coachingowe w pracy nauczyciela, Wychowanie do nauczania włączającego, Grywalizacja w edukacji, Ocenianie kształtujące, Szkoła Prototypowania – Konstruktywizm w edukacji, Podyplomowy cykl szkoleń prowadzenia kursów narzeczeńskich, Terapia Integracji Sensorycznej, O trudnej sztuce porozumiewania się – budowanie relacji., Terapia behawioralna, Warsztaty rozwoju osobistego – Równowaga we mnie i wokół mnie, Klocki Lego w edukacji, Interwencja wobec agresji i przemocy w szkole

 

O sobie:

Moje pasje oddają zainteresowanie związane z optymistyczną pedagogiką, filozofią i wychowaniem, a przede wszystkim wyrastają z życiowych doświadczeń i marzenia o tym, by każdy miał szansę stworzyć dla siebie Apteczkę pełną skarbów, wartości, które leczą rany duszy i dają siłę. 

 

Teresa Radomska

Zdjęcie Elżbieta NerwińskaWykształcenie:

  • Studium Nauczycielskie w Poznaniu - wychowanie przedszkolne
  • UAM Poznań - Pedagogika – wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe
  • UAM Poznań - Terapia pedagogiczna
  • ODN w Poznaniu - kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej
  • ODN w Poznaniu - kurs kwalifikacyjny przygotowujący do pracy edukatorskiej
  • Uniwersytet Warszawski – studia podyplomowe przygotowujące kadrę edukatorską do kształcenia na odległość
  • Kurs przedmiotowo metodyczny z języka angielskiego
  • Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – Akademia Trenera

 

Stopień awansu zawodowego:

  • nauczyciel dyplomowany - 2001

 

Zatrudnienie i pełnione funkcje:

  • nauczyciel i doradca metodyczny
  • od 2005 – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu – nauczyciel konsultant

 

Wybrane elementy doświadczenia zawodowego:

  • kierownik projektów edukacyjnych ODN w Poznaniu: (Raban – recykling a nie bałagan, Ciekawe formy współpracy z rodzicami, Projekt – to działa, Przywrócić skuteczność nauczania)
  • udział w projekcie międzynarodowym Sealll – autoewaluacja w instytucjach doskonalenia i kształcenia dorosłych,
  • realizator zajęć w projekcie dla dzieci i młodzieży „Kampania na rzecz ubóstwa” we współpracy z KDE i Markotem – szkolenia dla dorosłych - rozwijanie kompetencji kluczowych
  • kierownik projektu międzynarodowego G@ME – uwzględnianie różnic płci w edukacji medialnej, kierowanie polska grupą projektową,
  • kierownik projektu międzynarodowego Involve Parents – Improve Schools: opracowanie raportu i przykładów dobrych praktyk współpracy z rodzicami
  • kierownik projektu międzynarodowego Fobek – o lepsze przedszkole, upowszechnienie innowacyjnych działań i metod w przedszkolach Polski, Finlandii i Norwegii.
  • koordynator działań ewaluacyjnych ogólnopolskiego projektu „Wdrażanie podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz wychowania przedszkolnego”
  • prowadzenie zajęć z metodyki wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz diagnozy pedagogicznej w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu oraz Wyższej szkole Uniterra w Poznaniu
  • ekspert komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy
  • współautor innowacyjnego programu nauczania edukacji wczesnoszkolnej w ramach projektu „Uczeń przerósł mistrza”
  • Trener programów wychowawczych Przyjaciele Zippiego, Strażnicy Uśmiechu, Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnejprowadzenie szkoleń dla nauczycieli i dyrektorów oraz opieka merytoryczna nad wdrażanymi w przedszkolach i szkołach działaniami