Zdjęcie Elżbieta NerwińskaELŻBIETA  NERWIŃSKA

Dyrektor Centrum Pozytywnej Edukacji

Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Doświadczenia zawodowe jako:

  • Nauczyciel klasy „O”
  • Pedagog szkolny w szkole podstawowej
  • Dyrektor Ośrodka Metod i Szkoleń Psychospołecznych w Warszawie
  • Koordynator szkoleń, realizator i dyrektor projektów europejskich, dyrektor warszawskiego ośrodka szkoleniowego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej
  • Dyrektor Departamentu Doskonalenia Nauczycieli w Ministerstwie Edukacji Narodowej
  • Inspektor w Wydziale Rozwoju Urzędu Gminy Warszawa Bemowo
  • Dyrektor Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych MEN
  • Ekspert Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
  • Dyrektor Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej
  • Konsultant ds. MOW i MOS w projekcie Instytutu Tutoringu Szkolnego Towarzystwa Edukacji Otawrtej pt. Wychować Człowieka Mądrego.

 

Ukończone kursy i szkolenia:

  • English Language College
  • Dwuletnie Specjalne Studium Socjoterapii
  • TERM – szkolenie dla kadr zarządzających oświatą
  • EDUKATOR – kurs edukatorski w zakresie zarządzania oświatą
  • Kurs zarządzania projektami zgodnie z regułami Unii Europejskiej
  • Międzynarodowe Warsztaty NVC – Porozumienie bez Przemocy
  • Trener programów: Przyjaciele Zippiego, Strażnicy Uśmiechu, Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej.

 

O sobie:

Od lat zajmuję się doskonaleniem zawodowym i rozwojem osobistym nauczycieli, pedagogów i psychologów, co nieustannie  daje mi wiele satysfakcji. Z moich doświadczeń wynika, że najważniejszą zmianą, potrzebną szkole, jest zmiana relacji nauczyciel – uczeń. Ścieżką prowadzącą do budowania pozytywnych relacji jest podnoszenie kompetencji społeczno – emocjonalnych zarówno uczniów jak i nauczycieli. Dlatego z pasją angażuję się w realizację takich projektów i programów jak: Porozumienie w Szkole,  Strażnicy Uśmiechu, Przyjaciele Zippiego, Tutoring Szkolny czy ostatnio Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej.

Chciałabym, żeby Centrum Pozytywnej Edukacji  było źródłem inspiracji dla nauczycieli twórczych, poszukujących, świadomych swojej roli – mistrza i autorytetu. Centrum Pozytywnej Edukacji wyrosło z marzeń o szkole bezpiecznej, podmiotowej i partnerskiej, w której uczniowie z radością rozwijają swój potencjał i zdolności,  a nauczyciele realizują swoje pasje w codziennej pracy.